lauantai 10. lokakuuta 2009

Hirmuista liitoa ja joku palkintokin

Rapsuli kisaili tänään Siilinjärvellä kolme kisaa. Tuomarina oli Eija Berglund. Radat olivat melkoisen kimurantteja pyörityksiä, pursuivat takaakiertoja ja kummallisen vaikeita estekulmia.

Ensimmäinen rata oli hyppäri. Rapsulla oli vauhtia ihan käsittämättömästi ja senpä takia ohjaukseni meni ihan harakoille. Jo toisella esteellä jouduin siirtymään suunnitelmaan C, jota minulla ei ollut. En ehtinyt millään ottamaan Rapsulia valssilla takaakierrolta vastaan, joten testattiin sitten miten takaaleikkaus toimii okserilla ja hyvin toimii :) Hutiloin viidentenä olleella hypyllä ja vedin Rapsun siitä ohi. Muuten rata meni virheettömästi, joskin kaoottisesti minun osalta. Olin myöhässä joka ikisellä esteellä, mutta Rapsu luki ihailtavasti tumpelointiani. Ja suoritti täydelllisesti kepit väärältä puolelta :) Taidettiin sijoittua kolmosiksi tällä radalla mikä tuntuu niin hassulta vitosella.


Toinen rata oli agilityrata ja aloitus oli samanlainen takaakierto heti tokalla hypyllä. Hyvin meni tämäkin rata, Rapsu näköjään nauttii takaakierroista, sillä se oikein kiihdyttää ja revittää niihin, joten siinä mielessä meille sopivaa kieppumista. Valitettavasti olin keppien jälkeen muurin takaakierrolla liian varmisteleva ja myöhästyin seuraavasta ohjauskuviosta, joten saatiin kielto hypyltä, koska Rape joutui muuttamaan linjaansa hassusti. Minun moka tämäkin. Erityisen ylpeä olen Rapsun kyvystä hakea ihan kummallisessa kulmassa oleva A-este vaikka siinä joutui juoksemaan putkenkin ohi.

Kolmas rata oli myös agillityrata ja siinäkin oli takaakiertoa, huikean haastavaa keppikulmaa ja muuta jännää. Rapsun kanssa selviydyttiin hienosti kierroista ja kepeistä, mutta tiesin kyllä jo rataan tutustuessani, että keppien jälkeen Rapsu rynnii tyrkyllä olevaan putken väärään päähän. Sinnehän se mennä sujahti, mutta ei annettu menoa häiritä :) Tuo on hankala pommi meille, koska en uskalla ottaa Rapsua haltuun kesken keppien, koska silloin se tulee haltuun kesken keppien ja sitähän en halua, mutta jos odotan pujottelun loppuun, niin aivan myöhässähän minä silloin olen, kun se on lukinnut ja takonut väärää putkenpäätä kaaliinsa koko pujottelun ajan. Nooh, hieno kepitys, hyvät kontaktit ja hurja meno :)


Tyytyväinen taas päivään vaikka olisihan se kiva joskus joku merkintä kisakirjaankin saada. Mutta toisaalta, hienoa on se, että päivän mokat olivat puhdasta ohjaus möhlintää. Rapsuli on ihan paras :)

Ratapiirrokset jotenkin sinne päin, kinkkisimmät kohdat koetettu muistaa oikein treeniä varten...

Ei kommentteja: